ZGODNIE Z IDEĄ GALERII TAK, RAZ W ROKU ODDAJEMY PRZESTRZEŃ DO DZIAŁAŃ ARTYSTOM ZAANGAŻOWANYM , MYŚLĄCYM, KTÓRYM NIE OBCE SĄ DRĘCZĄCE MYŚLI A W ZWIĄZKU Z TYM PODEJMUJĄ W SWOICH DZIAŁANIACH WAŻNE ZAGADNIENIA SPOŁECZNE. W RAMACH TEJ IDEI GALERIA TAK W 2015 ROKU POKAZUJE PRACE OLI WINNICKIEJ.
Projekt stworzenia komiksu Calineczka powstał około 4 lata temu: od koncepcji, stworzenia postaci oraz klimatu „świata”, w którym rozgrywa się akcja. Wraz z autorem scenariusza Adamem Kaczanowskim któregoś dnia stwierdziliśmy, że ta baśń Andersena jest niezwykłym dramatem psychologicznym, a jego akcja- zamieszkanie Calineczki w mrocznym tunelu kreta ma w sobie coś niepokojącego i symbolicznego. Postanowiliśmy wgłębić się w ten świat, pokusić o analizę tego, co tak naprawdę przeżywać może główna bohaterka (bierna, zatracająca siebie, podatna na indoktrynację) kim jest kret (pierwiastek „aktywny”, lecz zafiksowany we własnej wizji świata, apodyktyczny, nie znoszący sprzeciwu; cechy wynikające z twardego modelu wychowania), mysz (knująca, z potrzebą sterowania, pod pozorem pomagania kryje się ukryta agresja) i jaskółka-duch (najbardziej uduchowiona altruistyczna postać, Krishnamurti wśród zwierząt, której istnienie tak naprawdę stoi pod znakiem zapytania).
Postaci te symbolizują problemy nękające ludzkość; zniewolenie kobiet, patologie emocjonalne, źródła generowania się zła, zawiść. Scenariusz porusza również uniwersalny temat wiary i przemiany duchowej. Fabuła osadzona jest współcześnie. Wizualnie projekt swoją siłę czerpie z połączenia wielu gatunków i światów, z balansowania na granicy pomiędzy nimi. Z jednej strony – dziecięca baśń, z drugiej – odsłaniająca jej głębię „dorosła” psychologia, odkryta trauma. Rysunek zatacza krąg, startując z punktu ilustracji dla dzieci, omija przesłodzony banał by dotrzeć do rozedrganej, nerwowej kreski szkicującej chaos.