cichocki210 / 11. 05.2018. SPOTKANIA Z SEBASTIANEM CICHOCKIM

SPOTKANIE 1 / CZWARETK GODZ. 20.00.
SPOTKANIE 2 / PIĄTEK GODZ. 13.00.

Projekt współfinansowany przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego

samorzad-wojewodztwa-wielkopolskiego_maly

/  Inna sztuka jest możliwa

Wystawa jest podstawowym narzędziem, jakim posługują się instytucje sztuki prezentując dzieło sztuki publiczności.  Format ten był w ostatnich dekadach niejednokrotnie radykalnie modyfikowany, a jego ograniczenia i elastyczność testowane przez artystów oraz same instytucje. Wykład przybliża kilka zagadnień związanych z wystawami sztuki poza muzeum, jak i  w ogóle „sztuki poza sztuką”, ekspozycji dzieł niematerialnych a także zakamuflowanych jako zakład fryzjerski, koncert folkowy czy ogród itd. Wystawa wciąż wykazuje zaskakującą żywotność, będąc gatunkiem przystosowującym się do nowych kontekstów ekonomicznych, politycznych, jak i nowych form dystrybucji informacji.

/ Trumna przebrana za samolot. Wystawa sztuki w XX i XXI wieku
Wystawa jest podstawowym narzędziem, jakim posługują się instytucje sztuki prezentując dzieło sztuki publiczności.  Format ten był w ostatnich dekadach niejednokrotnie radykalnie modyfikowany, a jego ograniczenia i elastyczność testowane przez artystów oraz same instytucje. Wykład przybliża kilka zagadnień związanych z wystawami sztuki poza muzeum, jak i  w ogóle „sztuki poza sztuką”, ekspozycji dzieł niematerialnych a także zakamuflowanych jako zakład fryzjerski, koncert folkowy czy ogród itd. Wystawa wciąż wykazuje zaskakującą żywotność, będąc gatunkiem przystosowującym się do nowych kontekstów ekonomicznych, politycznych, jak i nowych form dystrybucji informacji.

Pierwsze spotkanie poświęcone będzie praktykom artystycznym, które wychodzą albo dzieją się poza światem sztuki. A drugie o tym czym jest/może  być wystawa sztuki w XX i XXI wieku.

/ Sebastian Cichocki  / socjolog, kurator i krytyk sztuki; w latach 2005-2008 dyrektor CSW Kronika w Bytomiu, kurator projektów Parku Rzeźby na Bródnie (m.in. Olafura Eliassona i Rirkirta Tiravaniji) obecnie główny kurator Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Kurator wielu wystaw indywidualnych (m.in. Moniki Sosnowskiej oraz Yael Bartany na 52. i 54. Biennale w Wenecji) i zbiorowych. Autor tekstów krytycznych o sztuce, redaktor magazynu humanistycznego „Format P”. W 2011 roku wydał książkę dla dzieci „S.Z.T.U.K.A.” (Dwie Siostry).
fot. Ant Farm „Cadillac Ranch Show” 1974, fot. Małgorzata Mazur