festiwal_2Mini Festiwal Filmowy Outsider Art #2

07.12.2018-09.12.2018.

Zapraszamy na drugą edycję Mini Festiwalu Filmowego Outsider Art w Galerii TAK. Serwujemy filmy o tematyce outsiderskiej ale także krótkie pogadanki. Ponadto festiwal będzie symbolicznym zakończeniem wystawy Sygnalista autorstwa Macieja Olszewskiego, której finałem będzie koncert WSZYSTKO inspirowanymi świetlnymi instalacjami twórcy.

HARMONOGRAM:
>>> opisy filmów poniżej<<<

DZIEŃ 1
7.12 / PIĄTEK
18:00 Otwarcie i wstęp
18:15 PÓKI SZALEŃSTWO NAS NIE ROZDZIELI (FENG AI), reż. Bing Wang, 2013, 227′

DZIEŃ 2
8.12 / SOBOTA
15:30 Otwarcie i wstęp
15:45 EKSPLOZJA GRAFFITI (BOMB IT), reż. Jon Reiss, 2007, 93′
18:00 WATAHA (THE WOLF PACK), reż. Crystal Moselle, 2015, 90′
20:00 YAYOI KUSAMA: KOCHAM SIEBIE (YAYOI KUSAMA: I LOVE ME), reż. Takaka Matsumoto, 2008, 102′

DZIEŃ 3
9.12 / NIEDZIELA
13:00 Otwarcie i wstęp
13:15 PUSTYNIA: PRZYTUŁEK DLA SZTUKI ZAKAZANEJ (THE DESERT OF FORBIDDEN ART), reż. Tchavdar Georgiev, Amanda Pope, 2010, 80′
15:15 NOMI SONG (THE NOMI SONG), reż. Andrew Horn, 2004, 98′
17:30 SZTUKA I RZEMIOSŁO (ART AND CRAFT), reż. Sam Cullman, Jennifer Grausman, Mark Becker, 2014, 89′

20:00 koncert WSZYSTKO inspirowany instalacjami świetlnymi Macieja Olszewskiego / zamknięcie festiwalu oraz wystawy Sygnalista

kuratorka projektu: Małgorzata Szaefer
koordynatorka: Paulina Piórkowska
kurator filmowy: Rafał Jęczmyk
znak festiwalu: Małgorzata Gurowska

Partnerzy: YES Galeria YES Hotel Rzymski Czas Kultury Ostrøv Movieaway Scena Robocza – Centrum Rezydencji Teatralnej

Galeria Tak/ Stowarzyszenie Na Tak

WSTĘP WOLNY
www.galeriatak.pion.pl
https://www.instagram.com/galeriatak/

Realizujemy projekt ‚ Sygnalista’ współfinansowany przez Miasto Poznań oraz ‚BRUT NOW’ współfinansowany przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego.

samorzad-wojewodztwa-wielkopolskiego_maly

OPISY FILMÓW:

PÓKI SZALEŃSTWO NAS NIE ROZDZIELI (FENG AI)
reż. Bing Wang, 2013, 227′

We współczesnych Chinach nie musisz być chorym umysłowo, żeby zostać zamkniętym w zakładzie psychiatrycznym. „Póki szaleństwo nas nie rozdzieli” to wstrząsająca podróż nakręcona w stylu cinéma-vérité przez jedno z takich miejsc, położonych gdzieś na chińskiej prowincji, gdzie osadzeni stworzyli swój własny świat, zdecydowanie różniący się od tego za murami.

EKSPLOZJA GRAFFITI (BOMB IT)
reż. Jon Reiss, 2007, 93′

Czym jest graffiti? Czy tylko bezmyślnym niszczeniem przestrzeni publicznej czy też kontestatorskim ruchem, który ma na celu wydobycie sztuki z galerii i muzeów i umieszczenie jej na ulicy? Ten dokument to podróż przez historię zjawiska i cały współczesny świat bomberów, writerów, taggerów i streetartowców, którzy za pomocą puszki farby chcą zmienić ludzkie myślenie.

WATAHA (THE WOLF PACK)
reż. Crystal Moselle, 2015, 90′

Bracia Angulo nie poznali prawdziwego życia – zamknięci w domu przez ojca, który odrzucił współczesne społeczeństwo, uciekli w fikcyjny świat, w którym odgrywają sceny ze swoich ulubionych filmów, będących dla nich łącznikiem z rzeczywistością na zewnątrz. Jednak to wszystko się zmienia, kiedy jeden z braci nielegalnie opuszcza nowojorskie mieszkanie.

YAYOI KUSAMA: KOCHAM SIEBIE (YAYOI KUSAMA: I LOVE ME)
reż. Takaka Matsumoto, 2008, 102′

„Yayoi Kusama: Kocham siebie” to portret jednej z najważniejszych współczesnych artystek japońskich, której ikoniczne prace z powtarzającym się motywem kropek są słynne na cały świat. Nie jest to jednak zwykły dokument prezentujący jej sztukę – to przede wszystkim opowieść o jej zmaganiach z chorobą psychiczną, starzeniem się i dyskryminacją kobiet.

PUSTYNIA: PRZYTUŁEK DLA SZTUKI ZAKAZANEJ (THE DESERT OF FORBIDDEN ART)
reż. Tchavdar Georgiev, Amanda Pope, 2010, 80′

Igor Savitsky, z zawodu archeolog, z zamiłowania kolekcjoner sztuki, dokonał rzeczy niebywałej – oszukał z sukcesem totalitarny system. W mieście położonym na środku uzbeckiej pustyni stworzył muzeum, w którym zebrał i prezentował dziesiątki tysięcy prac sztuki współczesnej, zakazanej i tępionej przez komunistyczny reżim Związku Radzieckiego.

NOMI SONG (THE NOMI SONG)
reż. Andrew Horn, 2004, 98′

Życie oryginała i muzycznego outsidera Klausa Nomi przypadło na czasy kontrkulturowych rewolucji lat 70-tych i 80-tych XX wieku i wydarzeń historycznych i społecznych, które naznaczyły całą jego karierę, pów której połączył on swoją wielką miłość do opery i ekstrawagancji z eksperymentalną muzyką elektroniczną i rockową.

SZTUKA I RZEMIOSŁO (ART AND CRAFT)
reż. Sam Cullman, Jennifer Grausman, Mark Becker, 2014, 89′

Mark Landis jest schizofrenikiem i zarazem najwybitniejszym fałszerzem sztuki w historii Stanów Zjednoczonych. Wykorzystuje on swój niezwykły talent, który umożliwia mu idealne odwzorowanie dowolnego dzieła sztuki z dowolnej epoki nie po to, by na tym zarobić, ale żeby mieć łączność z ludźmi i zostać docenionym.